Thursday, February 20, 2014

У госте се не иде празних руку...




У Србији је обичај да се у госте не иде празних руку. Обично када идемо у посету носимо флашу пића (најчешће ракије) и једно паковање кафе. 
А ви aко желите да се разликујете и да вас радо зову у госте понесите нешто што се сами направили. 

Ми породично путујемо код мојих у Србију бар једном годишње и увек се трудим да свима понесем по нешто. Обично носимо маслиново уље и неке грчке слаткише којих тамо нема, али прошли пут сам желела да осим тога понесем и нешто око чега сам се лично потрудила. 

Тако сам од шољица за кафу и мало воска направила украсне свеће које су биле намењене мојој ујни и сестри. Упутство како да их сами направите, можете наћи овде. Затим сам дан пре поласка направила 3-4 векне овог једноставног, али укусног колача који моја деца обожавају и редовно им га правим. Рецепт сам нашла на грчком овде



Како би колачи остали мекани и да се не би осушили, умотала сам их, сваки посебно у пластичну мембрану и замрзла. Пре поласка сам их извадила из замрзивача и увезала украсном траком. Ако желите можете на картици или листићу папира исписати рецепт и упаковати га заједно са колачем. 
Након десет сати путовања стигли смо све са колачима на одредиште и ако је судити по брзини којом су поједени, изгледа да ћу, као и до сада, бити радо виђен гост :)




Колач са какаом и поморанџом



Потребни састојци

  • 1 шоља маргарина
  • 1 шоља шећера
  • 3 јајета
  • 1 3/4 шоље самодижућег брашна (self-raising flour) или обично брашно и једно паковање прашка за пециво
  • 2 велике кашике какао
  • 2 велике кашике млека
  • 3 велике кашике сока од поморанџе
  • мало нарендане коре од поморанџе 
  • 1 капсула есенције ваниле

Упутство


Мешамо миксером маргарин и шећер око 5 мин.

Додајемо јаја једно по једно и полако додајемо брашно.


Поделимо тесто на два једнака дела и у један додамо какао и млеко, а у други сок и нарендану кору поморанџе. 


Премажемо калуп маргарином и брашном, па сипамо мало једног, мало другог теста у калуп док све не сипамо. Можете их мало и промешати шпатулом или штапићем тако да добијете лепе шаре унутар колача.


Пећи на 180 степени око 30 мин или мало више, зависно од ваше рерне.


Ово је количина за мањи калуп, у зависности од величине калупа можда ћете морати да подуплите количине. Калуп пунити негде до 2/3 висине.



Пријатно!

No comments:

Post a Comment